ایرانگردی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایران عزیز، این کشور پهناور و زیبا ، آب و هوا و زیبایی های زیادی داره که دیدن هر کدوم ، لطف خاصی داره . بسته به اینکه در کدوم فصل و منطقه قرار داشته باشین ، دیدنی های زیادی وجود داره . پیشنهاد امروز ما، دیدن آبشار باران کوه هست .

%d8%a2%d8%a8%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%87

آبشار باران کوه در استان گلستان و 18 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان قرار داره . این آبشار به دلیل شرایط جغرافیایی ، از دسترس عموم مردم به دور بوده و این دلیل بکر بودن اون هست .به طور کلی استان گلستان ، جذابیت های طبیعی بسیاری از جمله آبشار ها و چشمه سار های قراوانی داره. از جمله آبشار های این استان میشه به آبشار باران کوه، شیر آباد، لوه، گلستان، زیارت، کبودوال اشاره کرد .

آبشار باران کوه در ارتفاعات جنگل شصت کلا قرار داره . برای رفتن به این آبشار ، با ماشین میشه تا رودخانه اول رو رفت. البته راه خاکی و ناهمواره اما بهتره این مسافت رو با ماشین رفت چون راهپیمایی زیادی پیش رو هست. بعد از اینکه به رودخانه رسیدین، دیگه راهپیمایی شروع میشه. برای رسیدن به آبشار چیزی در حدود 2.30 تا 3 ساعت زمان برای پیاده روی لازم هست. اما دیدن مناظر فوق العاده اطراف و طبیعت و تا حدودی دست نخورده ، انقدر شما رو غرق لذت می کنه که خستگی و دوری راه رو زیاد حس نمی کنین.

%d8%a2%d8%a8%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%87-%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

دیگه به آبشار رسیدیم . زیبایی آبشار هم از رو به رو و هم از کنار شما رو محو خودش می کنه . برای رسیدن به آبشار باید دل رو به دریا زد و از رودخانه رد شد . آبشار باران کوه با اون زیبایی ، صخره های خزه بسته و قطرات آب که از بالای صخره به پایین می ریزه شما رو وسوسه می کنه که زیر آبشار برین و لذت ببرین .

%d8%a2%d8%a8%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

این سفر و گردش به قدری زیباس که در هر فصلی دیدن اون توصیه می شه. در فصل زمستان ، آب آبشار باران کوه یخ می زنه و قندیل های زیبایی رو ایجاد می کنه.

%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%87-%da%af%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86

به عنوان سخن پایانی ، حتما سفری به استان گلستان داشته باشین و زیبایی های اون مثل پارک جنگلی ناهار خوران و آبشار باران کوه لذت ببرین

  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

یکی از آثار باقی مونده مهم از ایران باستان آتشکده آتشکوه توی استان مرکزی هستش که مربوط به زمان ساسانیان می باشه. بنای این آتشکده به اندازه ای بزرگ هست که به عنوان یکی از آتشکده های برتر زرتشتیان به حساب میاد.

آتشکده آتشکوه محلات - مرکزی

آتشکده آتشکوه به طور کلی از سه بخش تشکیل شده: تالار اصلی (شرقی)، تالار غربی و راهرو. تالار اصلی (شرقی) آتشکده محل آتشدان و نیایش بوده و دارای تالاری مربع شکله که هر ضلعش از بیرون 12.60 متر طول داره. چهارستون مستحکم به اندازه 2.70 در 2.70 متر و به ارتفاع شش متر تا پای طاق که از سنگ و ساروج ساخته‌شده به همراه گنبد و طاق عظیم که بر روی این چهار ستون قرار دارن در این تالار قرار داره. دو طرف ستونها به داخل تالار به شکل نیم‌دایره و دوطرف دیگرش به شکل صاف و به همراه زاویه بوده و روی ستونها سردرهایی هلالی و گنبدی شکل بوده که بخش عمده اون از بین رفته. بخاطر استفاده از آجر پخته در پاطاقها، احتمال اینکه تمام سقف هم از آجر پخته استفاده شده بشه موجوده. ظرافت در استفاده از سنگهای پاستون‌ها و ستونها به اندازه ای دقیقه که دو بند سنگ به هیچ وجه روی هم قرار نگرفتن.

آتشکده آتشکوه 2

تالارغربی ساختمان آتشکده آتشکوه تالاری به ابعاد 10.30 در 5.60 متر قرار داره که از طریق راهرویی به تالار اصلی وصل میشه.  دیوارهای شمالی و جنوبی تالار هستند که عرض 1.40 دارند و  ساخته و ورودی اصلی به تالار شرقی به پهنای 5.60 متر قرار گرفته. دو طرف ورودی اصلی، دو ستون به قطر 3.40 و 4.40 متر ساخته شده و در اطراف این دو ستون اصلی، دوستون دیگر به طول 3.20 در 2.20 قرار داره.  از ضلع غربی که به آتشکده نگاه میکنیم، چهار ستون بزرگ دیده میشه که ورودی اصلی و دو ورودی فرعی رو نشون میده که به احتمال زیاد ورودی ها سردر و سقف و طاق آجری داشتن که از بین رفته.

آتشکده آتشکوه 3

راهروی اصلی تالاری مربع شکلی در قسمت شرقی آتشکده آتشکوه هستش از راهرو اصلی به تالار غربی را داره. این راهرو هفت متر طول و 2.80 متر عرض داره و احتمالا به دلیل بالا بودن سطح تالار اصلی از تالار غربی، چند پله ایجاد شده.  این راهرو هم ارتباط دهنده دو تالار بوده و هم به مجموعه‌های شمالی و جنوبی ارتباط داشته. آتشکده آتشکوه به شماره 311 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آتشکده آتشکوه 4

مسیر دسترسی به آتشکده آتشکوه

آتشکده آتشکوه توی 12 کیلومتری  غرب دلیجان در استان مرکزی واقع شده. این آتشکده در پنج کیلومتر جاده نیمور به دلیجان، بسوی‌معدن سنگ آتشکوه، روستای آتشکوه، ضلع شرقی جاده به فاصله ‪ سیصد متری بنای آتشکده در دامنه‌کوه نمایان است.

  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

کویر شهداد

امروز میخوایم در مورد یکی از کویرهای زیبای ایران که بهش قطب گرمایی زمین میگن رو صحبت کنیم. اسم اصلی این کویر شهداد که به خاطر خشکیش گردشگران زیادی رو میتونه از اروپا به ایران جذب کنه.

کویر شهداد

نزدیک به کویر شهداد تعدادی نبکا یا گلدان های کویری هستش که بعضی مواقع طولش به 10 متر هم میرسه. ولی توی صحرای آفریقا طول این نبکاها 3 متر می باشه.

40 کیلومتری کویر شهداد شهر افسانه ای کلوتها قرار داره که اندازه این شهر 11 هزار کیلومتر هستش که با فرسایش بادی و آبی در حدود 20 هزار سال پیش این شهر درست شده. داخل شهداد نمکزاری به وسعت 100 هکتار قرار داره که شکلش مثل جوشیدن تخم مرغه که مشابه این موضوع در جای دیگه دنیا دیده نشده. در دل لوت در وسعتی به اندازه 30 هزار کیلومتر هیچ اثری از حیات وجود نداره. برای اثبات این موضوع میشه به جسد گاوی که توی زمستون سال 65 پیدا شده اشاره کرد که بعد از 15 سال بدون هیچ تغییری و فقط به خاطر نور شدید آفتاب که باعث خشک شدنش شده پیدا شده.

کویر شهداد 1

گرمای کویر البته باعث اذیت بومیان منطقه محروم شهداد نیز شده. دمای هوا در تیر ماه باعث شده که عده زیادی از این مردم تصمیم به کوچ بگیرن چون افزایش دما توی بخش کشاورزی اثر بدی گذاشته.

کویر شهداد 2شهداد که نام قدیمش خبیص هستش توی کوهستان سیرچ و در حاشیه غربی و دامنه شرقی قرار داره. این قسمت کنار مرتفع ترین کوه این منطقه سیرچ و جفتان قرار داره و بلندترین نقطه این کوه 3900 متر ارتفاع داره. به خاطر وجود برف تا آخر اردیبهشت در ارتفاعات این کوه آبهای زیادی از این کوه به شمت دشت در جریان هستش..

در قسمت غربی به غیر از بم هیچ منطقه دیگه ای به این میزان آب دائمی نداره و چیزی که معلومه از سالها پیش این ناحیه محل مناسبی برای تمرکز جمعیت بوده.

کویر شهداد 3ارتفاع کویر شهداد از سطح دریا 430 متر هستش. فاصله این کویر تا دشت لوت 30 کیلومتر و به جلگه ای به نام تکاب که قسمت اصلی خبیص هستش مشرف می باشه.

رودخانه درختنگان آب اصلی شهر و تامین میکنه. مسیر این رودخانه از بلندی های هینامان شروع میشه و از طریق دره دختنگان وارد ورودی تنکگه جهار فرسخ میشه و به سمت شمال حرکت میکنه و به شمت لوت میره. توی تنگه چار فرسخ قسمتی از این آب به سمت شرق که شهداد میشه جاری میشه.

کویر شهداد 4

درحال حاضر شهداد مانند مثلثی که بالاش به دره کناران و پایین به سمت شرق به تکاب و کلوتهای موازی با لوت ختم میشه. زمین های منطقه پر از باغهای مرکبات و خرماست. در حال حاضر به خاطر وجود آب هستش که مردم شهداد هنوز توی این منطقه هستند.

مسیر دسترسی به کویر شهداد

این کویر از کرمان 100 کیلومتر و از شهر کلوتها 40 کیلومتر فاصله داره.


  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

کویر ریگ جن یکی از مخوف ترین و اسرا آمیزترین مناطق در خاک ایرانه و به دلایلی که براتون توضیح میدم، بهش مثاث برمودای ایران هم میگن. بسیاری انسان ها بودند که از این کویر جون سالم به در نبردند و بعضیاشون هم فقط ماشینون رو به جا گذاشتن…

کویر ریگ جن باتلاق

کویر ریگ جن در استان سمنان قرار داره و بخشی از دشت کویره و توی جنوب غرب و غرب دشت کویر قرار داره و بسیاری از مردم معتقدند که این سرزمین نفرین شده هستش.

عدم وجود هیچ گونه آب و چشمه و یا نهری در این منطقه باعث شده که حتی در زمان های گذشته مسیر کاروان ها رو طوری انتخاب می کردند که از این کویر عبور کنن.

وجود باتلاق های بسیار و عجیب هم بر مخوف تر بودن کویر ریگ جن اضافه کرده. تا به حال اتفاقات عجیب و غیر قابل توجیه بسیاری در این کویر روی داده و برای همین دلایل هستش که این سرزمین رو نفرین شده می دونن.

کویر ریگ جن سمنان

فرو رفتن در باتلاق ها باعث مرگ و حتی ناپدید شدن بسیاری از افراد و اتومبیل هاشون شده. همه ی این ها دلایلی هستش که بسیاری از افراد جرات سفر کردن به این منطقه رو ندارن.

کویر ریگ جن بدون آب

اگه از اعتقادات مردم محلی که ساکن شهر های اطراف این کویر هستن بگم، باید گفت که این مردم معتقدند که ارواح پلید در کویر ریگ جن حکومت می کنن و کسی که وارد قلمرو اونا بشه رو میبلعند و امن فرد دیگه به خونش برنمی گرده.

به دلیل وزش باد بسیار که در هوای کویری بوجود میاد و عموما” این بادها از سمت غرب به شرق می وزند، در قسمت های غربی این کویر شیب ملایم تر از قسمت شرقیه و می شه گفت عبور اتومبیل در این کویر و از قسمت شرقی به سمت غرب بسیار مشکل یا حتی یه جورایی غیر ممکنه.

کویر ریگ جن مخوف

این کویر 3800 کیلومتر مربع وسعت داره. در حال حاضر به دلیل نبود آب و منابع مورد نیاز موجودات، هیچ گونه موجود زنده ای توی این منطقه به چشم نمیاد.

کویر ریگ جن یکی از جاهایی هستش که ما به شما پیشنهاد نمی کنیم تا به این منطقه برید، اما به هر حال اگه یه روزی قصد سفر به اینجا رو داشتین یادتو باشه لوازم مخصوص کویرنوردی رو همراهتون ببرین و حتما” به صورت گروهی و با چند اتومبیل به این محدوده برید و مهم ترین چیزی که برای سفر به مناطق کویری نیازه و اون نقشه هست رو حتما” فراموش نکنید و حتما” با فردی که با این منطقه آشنایی داره به اینجا برید تا هم امنیت داشته باشین و هم اینکه زنده برگردین. البته اگه تا به حال کویر نوردی نداشتین و این اولین تجربتون هستش ما اصلا” کویر ریگ جن رو بهتون پیشنهاد نمی کنیم.

کویر ریگ جن

یادتون باشه اگر خواستین به این کویر برین حتما” حداقل برای 15 روز آذوقه و غذا و مایحتاجتون رو ببرین.

در آخر باید بگم که در سال های اخیر افراد بسیاری به این کویر رفتند و هیچ اثری از روح و جن نبود اما باتلاق ها و خوف کویر رو از نزدیک دیدن

مسیر دسترسی به کویر ریگ جن

بهترین راه برای رفتن به این کویر جاده ای هستش که در شمال شرقی پارک ملی کویر قرار داره و اسمش جاده سنگفرش ملک آباده.

  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

با تغییر فصل نوع سفر و گردشکری هم تغییر می کنه. به خصوص در ایران عزیز که به لطف خدا 4 فصل وجود داره، در هر زمان دیدن یه جایی می طلبه. با ورود به فصل پاییز و خنک شدن هوا، خوبه که به نواحی جنوبی کشور سری بزنیم. امروز قصد داریم با هم به جزیره هنگام سفر کنیم.

%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

جزیره هنگام یکی از جزایر زیبای خلیج فارسه که در جنوب جزیره قشم قرار داره. اگر شما قصد سفر به جزیره هنگام رو دارین، میتونین ابتدا به قشم برین و سپس از طریق قایق های تندرو به جزیره ی هنگام سفر کنین. در واقع میشه گفت جزیره هنگامجزیره ایه که به صورت روزانه و ساعتی میشه ازش دیدن کرد. در واقع شما میتونین سفری به جزایر جنوبی داشته باشین و در کنار دیدنی های این منطقه، جزیره هنگام رو هم دیدن کنین.

%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

در حقیقت جزیره ی هنگام جزیره ی کوچکی هست که به دلیل کوچکی، نبود وسایل نقلیه زیاد، سکوت و آرامش و ساحل زیبای مرجانی تبدیل به منطقه ای برای جذب گردشگران شده. شاید براتون جالب باشه که جزیره هنگام جاده آسفالته نداره. برای همین هم تعداد وسایل نقلیه خیلی کم هست و اون شور و هیاهو و دود و سر و صدای شهر در اینجا دیده نمیشه.

%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%d8%aa-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

زمانی که شما قشم رو به مقصد هنگام ترک می کنین، اگر در اوایل صبح این کار رو انجام بدین، با منظره ی زیبای شنای دلفین ها در نزدیکی خودتون مواجه می شین. البته این اتفاق بیشتر صبح ها و در صورت مناسب بودن وضعیت آب و هوایی دیده میشه.

%d8%ad%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%84%db%8c%d8%ac-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3

در ادامه ی مسیرتون به طرف هنگام با ساحل زیبای مرجانی مواجه میشین که شن های اون براق هستن و نظر گردشگر رو به خودش جلب می کنه. خیلی از گردشگران از این شن های براق و صدف های زیبای ساحلی برای یادگاری با خودشون می برن.

%d8%b3%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

بعد از دیدن ساحل زیبای مرجانی میتونین از قایقدار بخواین که شما رو به منطقه ای که مردم محلی زندگی می کنن ببره. در این قسمت شما زنان محلی با لباس های زیبا و خوش آب و رنگ به همراه روبنده رو می بینین که در حال فروش محصولات صدفی یا خوراکی های جنوبی که خودشون درست کردن هستن.

%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

در این قسمت جزیره هنگام بقایای قایق به گل نشسته هم دیده میشه که اگر مقداری نون داشته باشین و در آب بریزین ماهی های زیبای رنگی رو می بینین.

%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85

شما در نخلستان هم میتونین آب کشی از چاه آب شیرین رو تجربه کنین. در ادامه هم اگر تمایل داشته باشین میتونین از پارک پرورش کروکودیل نوپک دیدن کنین.

بهترین فصل برای دیدن جزیره هنگام، فصل بهار، اواخر تابستان یا اوایل پاییز هست.

مسیر دسترسی به جزیره هنگام

برای دیدن جزیره هنگام ابتدا باید به قشم سفر کنین و سپس با قایق های تندرو از اسکله درازشیب و کندالو به جزیره هنگام برین.

  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

دریاچه مخرگه مثل یک آینه ی بسیار بزرگ توی استان کرمان قرار گرفته و در کنار این زیبایی وصف نشدنی که جلوتر بیشتر راجعبش توضیح میدم از الان بگم که به هیچ وجه بدون راهنما نباید به این منطقه برید و این موضوع رو کامل جدی بگیرین چون میتونه باعث از دست رفتن جونتون بشه.

حالا با من باشین تا با این آینه ی بزرگ طبیعت آشناتون کنم.

دریاچه مخرگه

اسم دریاچه مخرگه از کلمه ی مخ اومده و به معنی خرماست و معتقدند در این منطقه در گذشته خرما کشت می شده و البته این موضوع رو میشه باور کرد چون میتونین آثار زیادی از چوب یا تنه ی درخت خرما در اینجا پیدا کنین.

این دریاچه یک دریاچه ی فصلیه و زمان شروع آبگیری این دریاچه از آبان ماه شروع میشه و با توجه به شرایط آب و هوایی و از همه مهم تر میزان بارندگی میتونه حتی تا آواخر مرداد ماه آب داشته باشه و برای بازدید به این دریاچه میشه گفت بهترین زمان اواسط فصل بهاره برای اینکه به کم آبی زیادی هم نخورین.

دریاچه مخرگه آیینه

مساحت این دریاچه چیزی  حدود 4000 هکتاره. دریاچه مخرگه توی ریگزاری سفید رنگ و توی جنوب شهر بابک قرار داره.

ویژگی بارز این دریاچه انعکاس بسیار قوی و بسیار زیبای نوره و در واقع اولین تصویری که از دریاچه مخرگه خواهید دید، انعکاس فوق العاده زیبای آسمان کویر بر وسط ریگزارهاست.

این پدیده در دنیا در کشورهای زیادی شکل نمیگیره اما بدونین معروف ترین و بزرگترین اون در کشور بولیوی قرار گرفته و اسمش سالار اویونی هستش و به عنوان بزرگترین آینه ی طبیعی بر روی زمین میشناسنش.

دریاچه مخرگه کرمان

نکته ی جالب دیگه اینه که شکل گرفتن این پدیده و این آینه ی طبیعی نیازمند بارش خیلی زیادی هم نیست و فقط با 10 میلیمتر بارش باران این آینه انعکاس فوق العادش قابل دیدن میشه.

بعد از مرداد ماه یعنی وقتی آب این دریاچه کامل تبخیر بشه، دریاچه مخرگه تبدیل میشه به یک نمکزار بسیار بزرگ.

دریاچه مخرگه شهربابک

دلیل اینکه در ابتدا هشدار دادم بدون راهنما به این دریاچه نرید، وجود داشتن باتلاق ها در اطراف این دریاچه هستش که بارها باعث از دست دادن جون گردشگران و بازدیدکنندگان شده پس این موضوع روبسیار جدی بگیرین و اصلا” ریسک نکنین.

متاسفانه با این همه زیبایی اما همچنان این دریاچه زیاد شناخته شده نیست و جالبه بدونین حتی خیلی ها توی شهربابک اسم این دریاچه رو هم نشنیدن.

مسیر دسترسی به دریاچه مخرگه

این دریاچه از شهرا بابک حدود 33 کیلومتر فاصله داره و یکمی هم بد مسیر هستش. یکی از مسیرها که خاکی کمتر داره اینه که از طرف شهربابک به سمت جنوب حرکت کنین و بعد از رسیدن به روستای ساراب یا استبرق و رد کردنشون میرسین به کارخانه ای به نام آجر گود غلامعلی و بعد از طی کردن مسافتی حدود 18 کیلومتر به منطقه مخرگه میرسین.

مسیر بعدی هم اینه که از سمت شهر سیرجان از جاده ی فرعی ای به نام جاده ی معدن پیرقوچان حرکت کنید و به سمت جنوب غربی برید تا به این منطقه برسین اما یادتون باشه اگه از این جاده حرکت میکنین، یه چیزی حدود 20 کیلومتر از  این مسیر خاکی هستش.

  • احسان مرتضوی
  • ۰
  • ۰

اگر قصد سفر به شمال ایران عزیز را دارید، ما پیشنهاد میکنیم به استان گلستان ، شهرستان گرگان بروید . گرگان دارای جاذبه های گردشگری زیادیه که دیدن از آن ها خارج از لطف نیست. ما امروز قصد سفر به روستای زیارت گرگان رو داریم. با ما همراه باشید.

%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

روستای زیارت یکی از روستاهای شهرستان گرگان استان گلستانه که در 7 کیلومتری ناهارخوران گرگان قرار داره و توسط یک جاده جنگلی زیبا به ناهارخوران میرسه. به دلیل قرار گرفتن امامزاده عبدالله در این روستا، این روستا زبه این اسم نامیده میشه و یکی از ییلاق های شمال کشور محسوب میشه.

زیارت 2

این روستای از شمال به ناهار خوران و بند سر و خمام شهر، از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل، از شرق به ارتفاعات خال دره و از غرب به ارتفاعات ادیم و مازوکش و کمرسر میرسه و به جهت حیاط های تو در تو و رنگ دیوار خانه ها، جزء 20 روستای برتر گردشگری ایران محسوب میشه.

اگر قصد سفر به روستای زیارت رو دارین طوری برنامه ریزی کنین که جاهای دیدنی این روستا رو از دست ندین.

زیارت 3

  1. آبشار زیارت

آبشار زیارت در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت و 19 کیلومتری جنوب گرگان قرار داره در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخونه خاصه رود زیارت قرار داره. آب این شاخه رودخونه از طریق دو آبشار که در مجاورت هم قرار گرفتن از ارتفاع 15 متری به حوضچه پایین آبشار میریزند.

زیارت 4

وقتی به محوطه آبشار میرسین، قطرات آب به صورت ذرات پودری در هوا معلق هستند که به دلیل رطوبت بالای منطقه، روی تخته سنگ ها پوشیده از خزه است.

  1. چشمه آبگرم زیارت

چشمه آبگرم زیارت در ضلع شرقی رودخونه خاصه رود قرار داره که در حال حاضر دارای 4 خروجی یا مظهر هست که حدود 10–20 متر از هم فاصله دارن.

اولین مظهر زیر تخته سنگی است که روی اون تاریخ 1035 هجری قمری رو نشون میده.

مظهر دوم در فاصله 20 متری مظهر اول قرار داره و و دو مظهر دیگه هم در فاصله 10–15 متری دو مظهر اول قرار دارن.

زیارت 5

آب چشمه صاف و زلال و فاقد بو و طعم تند و دارای گرمای ملایم و مطبوعه.

این چشمه آبگرم تنها آبگرم استان گلستانه که در صورت مشخص شدن نوع ترکیبات آب اون ، گردشگران زیادی رو به این منطقه میتونه جذب کنه.

  1. امامزاده عبدالله زیارت

زیارت 6

امامزاده عبدالله ملقب به کاظم، از سادات موسوی گرگان و از نوادگان قاسم اشجع فرزند ابراهیم عسگریه که با ده واسطه به امام موسی کاظم(ع) میرسه.

مسیر دسترسی به روستای زیارت گرگان

وقتی شما وارد شهر گرگان شدین، ابتدا به طرف جاده ناهارخوران میرین. در انتهای جاده ناهارخوران، میدانی هست که دو مسیر برای ادامه داره. یکی برگشت به جاده ناهارخوران و شهر گرگان و دومی مسیر روستای زیارت. وقتی شما مسیر روستا رو انتخاب می کنین، با جاده ای جنگلی و پر پیچ و خم رو به رو میشین. البته وجود کافه ها و رستواران ها در این جاده جنگلی باعث میشه راه 7 کیلومتری کوتاه تر به نطر برسه.

  • احسان مرتضوی