ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

10 جاذبه گردشگری قشم

دره ستاره ها

دره ستاره ها اولین مکان از 10 جاذبه گردشگری قشم که ما به شما معرفی میکنیم، این دره از فرسایش سنگ، خاک و ماسه که بر اثر باد و بارون بوده درست شده. قدمت این محل به 2 ملیون سال پیش بر می گرده. یکی از زیباترین نقاط جزیره قشم هستش و ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما در سفر خود به این محل سر بزنید.

دره ستاره ها

تنگه چاهکوه

شرق جزیره قشم، توی روستای چاهوی تنگه ای زیبا وجود داره که با شکل های زیبا و عجیبش و حفره ها و دالون ها نمای زیبایی رو بوجود اورده و ببینده رو جذب خودش می کنه. اسم این محل تنگه چاهکوه هستش که مثلش رو میشه در کشورهای دیگه هم پیدا کرد.

دره چاهکوه

سد تاریخی گوران

توی روستای گوران در 78 کیلومتری قشم، سد گوران قرار داره که زمان ساختش به دوران پهلوی بر می گرده. برخی از کارشناسان میگن که در دوره هخامنشیان پی این سد زده شده و تاجش هم در دوران ساسانیان ساخته شده. این سد جزو آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

 

سد تاریخی گوران

قلعه پرتغالی ها

یکی دیگه از 10 جاذبه های گردشگری قشم قلعه زیبای پرتغالی هاست که به دستور آلفونسو آلبرکرک که یک دریانورد پرتغالیست در سال 1507 میلادی تی قسمت شمالی جزیره ساخته شده. این قلعه در کنار ساحل خلیج فارس درست شده. مساحت این قلعه بش تر از 2000 متر مربعه که مواد تشکیل دهندش سنگهای آهکی و گچی هستش و با ملاط ساروج محلی بنا شده. این قلعه توی یک قرن چند باری بازسازی و استحکام بخشی شده.

قلعه پرتغالی ها

غار های خربس

غارهای خربس توی 15 کیلومتری جاده قشم به روستای خربس قرار داره. بودن این غارها روی بلندی و شکل و شمایل اسرار آمیزش باعث شده که این عقیده بوجود بیاد که توی زمان مادها این محل  نیایشگاه مهر و محلی برای ستودن الهه میترا بوده.

غار های خربس

غار نمکدان

در فاصله 90کیلومتری شهر قشم، در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره کوه گنبدی شکل به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. غارهاى نمکى جزیره قشم یکى از زیباترین جلوههاى طبیعت در این جزیره زیبا و رویایى ایران است. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره ای زیبا را نمایان می سازد.

غار نمکدان

روستای توریان

توریان یکی از روستاهای این جزیره است که در حدود 31 کیلومتری جنوب غرب قشم قرار دارد و به وسیله ی یک راه فرعی به طول 2 کیلومتر از جاده ی اصلی قشم- باسعیدو جدا می شود. این روستا از جهات مختلف با روستاهای دیگر همجموار است. از شمال به روستای خالدین و از جهت جنوب به روستای رمکان و از غرب به روستای تم سنتی و از شرق به روستای باغ بالا محدود می شود

در این روستا کشاورزی رونق دارد علاوه بر کاشت سیفی جات، زمین های آفتابگردان و نخلستان های زیبای این منطقه از دیدنی های مهم آن محسوب می گردد.

در زمان شورش مغول و هرج و مرج آن دوران ایران هر قبیله که از غارت مغول جان به در می ببرد، به گوشه امنی می گریخت و گویا قبیله ای که رئیس آنان توران نامی بود به جزیره قشم آمده و سکونت اختیار کرده و بارگاهی و مسجدی و حمامی بنا نموده و نام شاهی بر خود گذاشته و ملقب به تورانشاه گردیده است، طبق اسناد تاریخی دو تورانشاه بوده است یکی در جزیره هرمز و دیگری درجزیره قشم.

روستای توریان

چاههای لافت

چاههای لافت که به «چاههای طلا» نیز معروف است، در پشت قلعه لافت و در داخل گودال مجاور قلعه قرار دارند و بر اساس تعداد روزهای سال کبیسه حلقه میباشند و برای جمع آوری آب باران حفر شدهاند. برخی از محققان قدمت آنها را مربوط به دوران هخامنشی میدانند. این چاهها در روستای لافت و در کنار دریا جای دارند

چاههای لافت

کاسه سلخ

منطقه‌اى موسوم به کاسه سلخ در ساحل جنوبى، برهوتى است به طول تقریبى 7 کیلومتر و عرض تقریبى 5 کیلومتر که هیچ پوشش گیاهى در آن وجود ندارد.
 اینجا عرصه‌اى است که گویى از حیات و عناصر حیاتى بویى نبرده است. هزاران تپه کوچک و بزرگ مخروطى شکل و اشکال فرسایشى در این عرصه به چشم مى‌خورد که در اعصار گذشته از زمین جوشیده و در همان حال سفت و بسته شده و تشکیل تپه‌ماهورهاى متداخل و گسترده‌اى را داده‌اند.

کاسه سلخ

جنگل حرا

منطقه حفاظت شده جنگلهای حرا آخرین پیشنهاد ما از 10 جاذبه گردشگری قشم هستش. گونهٔ جنگلی حرا (مانگرو) از ویژگی های اکوسیستم سواحل جنوبی ایرانه که به طور پراکنده، از تنگه هرمز به سمت شرق و اقیانوس هند، در سواحل عمان، پدید آمده. این جنگل ها در سواحل خلیج فارس، در اطراف بندر لافت، شمال جزیرهٔ قشم، بندر خمیر و در کانون های متراکم دیده می شن.


  • ۹۶/۰۱/۱۰
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی