ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

10 جاذبه گردشگری مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع)

مهم ترین دلیل شهرت شهر مشهد وجود بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان هستش که در قلب شهر مشهد قرار داره و همه ساله از نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای مسلمان به مشهد میان برای زیارت با امام خودشون. مهم ترین و معروف ترین جاذبه ی شهر مقدس مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) هستش.

مقبره شاعر بزرگ پارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی

آرامگاه یکی از بزرگ ترین شعرای ایرانی یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی در 20 کیلومتری شمال شهر مشهد قرار داره که کار معماری این آرامگاه توسط معمار بزرگ و توانای ایرانی، هوشنگ سیحون بازسازی شده.

پارک کوهسنگی

یکی از مهم ترین جاذبه های شهر مشهد پارک کوهسنگی هستش که دارای امکانات رفاهی و تفریحی هست. بعد از حرم مطهر امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی مهم ترین جاذبه ی این شهر هم برای مردمان محلی و هم برای گردشگران هستش. این پارک دارای چند وسیله ی سرگرمی و همینطور کافی شاپ و رستوران هستش.

بازار رضا

بازار رضا از بازارهای مهم و قدیمی شهر مشهد هستش که در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار داره و محلی مناسب برای خرید سوغات شهر مشهد هستش. این سوغات عبارتند از مهر و تسبیح و جانماز و همینطور خوراکی هایی مثل زعفران و نبات و زرشک. بازار رضا حالت سنتی داره و حتی برای دیدن هم برای گردشگران مجموعه ی جذابی هستش.

موزه آب

به دلیل کویری بودن استان خراسان رضوی، شاید برای همگان جالب باشه تا بدونن سیستم آب رسانی در گذشته با توجه به کمبود آب چگونه بوده. از این رو میتونین از موزه ی آب که در بلوار سازمان آب قرار گرفته دیدن کنید.

شهربازی سرپوشیده سمگا

این شهر بازی که سرپوشیده هستش و بیشتر دارای بازی های کامپیوتری هست در ترمینال مسافربری مشهد قرار داره و دارای رستوران، کافی شاپ و استخر هستش.

مجتمع زیست خاور

این مجتمع یا پاساژ، قدیمی ترین پاشاژ بزرگ شهر مشهد هستش که دارای انواع فروشگاه ها برای خرید هست و بسیار شناخته شدس. این پاساژ در نوع خودش بسیار بزرگه و مساحتی معادل 10000 متر مربع رو احاطه کرده.

طرقبه

یکی از معروف ترین تفریحگاه های ایران طرقبه هستش که منطقه ای بسیار خوش آب و هواست که در تابستان های گرم مشهد میشه از طرقبه به عنوان منطقه ای ییلاقی نام برد. طرقبه دارای باغ رستوران های بسیار زیاد و متنوع هست و همینطور در این منطقه هتل هم برای اقامت گردشگران احداث شده.

شاندیز

شیشلیک شاندیز از لذیذ ترین غذا های ایرانی هستش که حتما” اسمش رو بار ها شنیدین و توی نقاط مختلف ایران این غذا رو میل کردین. اما باید بدونین اصل این غذا رو در منطقه ی شاندیز مشهد میتونین میل کنین و رستوران های مختلف بسیاری هستند که اماده ی سرویس دهی به مشتریان می باشند.

پاساژ الماس شرق

این پاساژ که عمر زیادی نداره در شهر مشهد واقع شده و دارای معماری زیبایی هستش و یکی از مهم ترین دلایل معروف بودنش وجود آب نمای زیبا در مرکز این پاساژ هست. در کل محلی مناسب برای خرید شما گردشگران می باشد.

  • ۹۶/۰۱/۱۰
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی