ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

بهشت گمشده که اون رو به اسم تنگ بستانک هم می شناسند یکی از زیباترین و بکر ترین طبیعت رو در ایران داره و همینطور که از اسمش هم پیداست به بهشت توصیفش کردند.

بهشت گمشده شیراز تنگ بستانک

طبیعتی به وسعت 20000 هکتار که دارای تابستون های خشک و زمستون های بسیار سرد هستش و بارش برف و بارون در فصول سرد به وفور دیده میشه. از لحاظ بارندگی باید بگ که بارش بران و برف در بهشت گمشده یا همون تنگ بستانک چیزی حدود 480 میلیمتر هستش. بهشت گمشده در استان فارس هستش.

تنگ بستانک

همینطور که اسمش رو تنگ بستانک گذاشتن پس مشخصه که این بهشت گمشده حالت دره ی داره و گرداگردش رو صخره های بلند فرا گرفتن. همین شکل دره ای بودن تنگ بستانک دلیلی برای رشد و رویش گیاهان سایه پسند. گیاهان سایه پسند گیاهانی هستند که به دلیل تابش کم نور خورشید با یکدیگر به رقابت می پردازند تا ز دیگری بلند تر شوند تا از نور خورشید بهره ی کافی رو ببرند و برای همین هم گیاهان تنگ بستانک عموما” بسیار بلند قامت هستند.

تنگ بستانک بهشت گمشده

از لحاظ جانوری در این منطقه حیواناتی از قبیل خرس قهوه ای، گربه وحشی، خرگوش، روباه، شغال، گراز، کبک، بز و … دیده میشن و از لحاظ گیاهی هم درختان بلوط، ارژن، ارس، بنه و … دیده میشن.

بهشت گمشده دارای جویباران بسیار هم هستش که دلیل پدید اومدن این جویبار ها و آبشار و رود ها، قرار گیری سد و دریاچه پشت سد دودزن هستش که سالانه چیزی حدود 33 میلیون متر مکعب آب از این سرزمین گذر می کنن.

تنگ بستانک آبشار

همینطور علاوه بر جویباران و آبشار تنگ بستانک، این سرزمین دارای استخر طبیعی بسیار زیبایی هستش که به استخر 9 متری معروفه. این استخر حدود 3 متر عمق داره و محل قرار گیریش در حوالی سرچشمه ی این رودخونه هستش.

تنگ بستانک

وقتی به این سرزمین برید در حوالی بهشت گمشده پارکینگی تعبیه شده که در فصول بهار و تابستان بسیار شلوغ هستش و از این پارکین تا آبشار رو باید پیاده طی کنید.

مسیر دسترسی به بهشت گمشده یا تنگ بستانک

تنگ بستانک 120 کیلومتر از شهر شیراز فاصله داره و در شمالی غربی شیراز هستش. 5 کیلومتر با کامفیروز فاصلش هست.

  • ۹۶/۰۱/۱۰
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی