ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

در مهرماه سال 1393 پلی غیر خودرویی و مخصوص پیاده روی با سازه بسیار زیبا بر روی اتوبان مدرس ساخته شد و به پل طبیعت نام گذاری شد. این پل با سازه 2000 تنی و طول 300 متری بزرگترین پلی که خودرو از رویش رد نمیشه در ایران نام گرفت.

پل طبیعت

این پل توسط شرکت نوسازی عباس آباد ساخته شد و درکل برای این پل 14000 قطعه فولادی در ارتفاع 40 متری از زمین و توی ابعاد متفاوت سرهم و نصب شد. ساخت  پل طبیعت باعث شد که بوستان های طالقانی که در قسمت شرقی اتوبان مدرس قرار داره به پارک آب و آتش و بنادر که در قسمت غربی هستش در زمین های عباس آباد به هم متصل بشن.

مساحت پل 700 مترمربع هستش و طبق گفته مدیر سازنده پروژه از آن به عنوان نماد جدیدی از شهر تهران یاد شده. دو سال ساخت پل طول کشیده و در 20 مهر سال 1393 افتتاح شده. پل از سه طبقه تشکیل شده و طراحی اون اورگانیک و به مانند درخت هستش. شکل درختی ستون ها و اسم پل که طبیعت نام داره نشان از وصل شدن دو فضای سبز منطقه عباس آباد به هم توسط پل هستش. دید زیبای پل به کوه های شمال شهر تهران و اتوبان مدرس زیبایی این پل رو چند برابر می کنه. زیر پل هم فودکورت و رستوران قرار داره.

پارک آب و آتش یکی از جاهای خوب و دیدنی تهران هستش. دراین محل امکانات تفریحی زیادی مثل فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب تعداد زیادی گردشگر تهرانی و غیر تهرانی و به اینجا می کشونه. از امکانات دیگه این محل میشه به پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبزه که در بعضی شب ها نیز نقال در مقابل آمفی تئاتر می ایسته و به پرده خوانی مشغول می شه و داستان حضرت ابراهیم را توضیح می ده اشاره کرد.
 یه چیز جالب دیگه ای که هست اینه که در این پارک آموزش اسب سواری هم داده میشه. امکانات دیگه ی این پارک دستگاه خودران یا دوچرخه ایستاده است که باوجود حرکت روی دو چرخ در یک محور از تعادل جالبی برخورداره و با این وسیله برقی می تونین به راحتی در گوش و کنار پارک گشت بزنید. فانوس دریایی که می شه از اون بالا رفت و مناظر را تماشا کرد بعلاوه آمفی تئا تر روباز و امکان گرفتن عکس با لباسهای سنتی ترکمن ها در چادر ترکمن ها از امکانات دیگر بوستان حضرت ابراهیم یا آب و آتشه. خلاصه اینکه این بوستان انقدر جذابیت داره که شب ها خانواده های زیادی رو به سمت خودش می کشه پس شما هم تجربه اش کنین.

پل طبیعت 2

بوستان طالقانی به علت قرار گرفتن در ارتفاع، دارای چشم اندازی مشرف به شهر تهرانِ. نوع طراحی این پارک به صورت آزاد و با نظم طبیعیِ که در آن از پوشش گیاهی کاج، اقاقیا، توت سپیدار، نارون، چنار، گردو، افرا، انجیر، سرو و انواع درختچه ها نظیر توری، یاس زرد و بلوط همیشه سبز استفاده شده. قسمت جنوبی این پارک دارای طرحی حلزونی شکلِ و از درختان بلوط ایتالیایی پوشیده شده. از ویژگی ها و امکانات این پارک هم میشه به مسجد، ۲ زمین بازی مخصوص کودکان، زمین های ورزشی بسکتبال و پینگ پنگ، نمازخانه، بوفه، برکه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پل طبیعت 3

مسیر دسترسی به پل طبیعت

این پل بر روی اتوبان مدرس قرار داره و برای رسیدن به اون یا از پارک آب و آتش و یا از پارک طالقانی که هر دو در اتوبان شهید حقانی هستند میشه استفاده کرد.

  • ۹۵/۱۲/۲۷
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی