ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

اگر قصد سفر به شمال ایران عزیز را دارید، ما پیشنهاد میکنیم به استان گلستان ، شهرستان گرگان بروید . گرگان دارای جاذبه های گردشگری زیادیه که دیدن از آن ها خارج از لطف نیست. ما امروز قصد سفر به روستای زیارت گرگان رو داریم. با ما همراه باشید.

%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

روستای زیارت یکی از روستاهای شهرستان گرگان استان گلستانه که در 7 کیلومتری ناهارخوران گرگان قرار داره و توسط یک جاده جنگلی زیبا به ناهارخوران میرسه. به دلیل قرار گرفتن امامزاده عبدالله در این روستا، این روستا زبه این اسم نامیده میشه و یکی از ییلاق های شمال کشور محسوب میشه.

زیارت 2

این روستای از شمال به ناهار خوران و بند سر و خمام شهر، از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل، از شرق به ارتفاعات خال دره و از غرب به ارتفاعات ادیم و مازوکش و کمرسر میرسه و به جهت حیاط های تو در تو و رنگ دیوار خانه ها، جزء 20 روستای برتر گردشگری ایران محسوب میشه.

اگر قصد سفر به روستای زیارت رو دارین طوری برنامه ریزی کنین که جاهای دیدنی این روستا رو از دست ندین.

زیارت 3

  1. آبشار زیارت

آبشار زیارت در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت و 19 کیلومتری جنوب گرگان قرار داره در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخونه خاصه رود زیارت قرار داره. آب این شاخه رودخونه از طریق دو آبشار که در مجاورت هم قرار گرفتن از ارتفاع 15 متری به حوضچه پایین آبشار میریزند.

زیارت 4

وقتی به محوطه آبشار میرسین، قطرات آب به صورت ذرات پودری در هوا معلق هستند که به دلیل رطوبت بالای منطقه، روی تخته سنگ ها پوشیده از خزه است.

  1. چشمه آبگرم زیارت

چشمه آبگرم زیارت در ضلع شرقی رودخونه خاصه رود قرار داره که در حال حاضر دارای 4 خروجی یا مظهر هست که حدود 10–20 متر از هم فاصله دارن.

اولین مظهر زیر تخته سنگی است که روی اون تاریخ 1035 هجری قمری رو نشون میده.

مظهر دوم در فاصله 20 متری مظهر اول قرار داره و و دو مظهر دیگه هم در فاصله 10–15 متری دو مظهر اول قرار دارن.

زیارت 5

آب چشمه صاف و زلال و فاقد بو و طعم تند و دارای گرمای ملایم و مطبوعه.

این چشمه آبگرم تنها آبگرم استان گلستانه که در صورت مشخص شدن نوع ترکیبات آب اون ، گردشگران زیادی رو به این منطقه میتونه جذب کنه.

  1. امامزاده عبدالله زیارت

زیارت 6

امامزاده عبدالله ملقب به کاظم، از سادات موسوی گرگان و از نوادگان قاسم اشجع فرزند ابراهیم عسگریه که با ده واسطه به امام موسی کاظم(ع) میرسه.

مسیر دسترسی به روستای زیارت گرگان

وقتی شما وارد شهر گرگان شدین، ابتدا به طرف جاده ناهارخوران میرین. در انتهای جاده ناهارخوران، میدانی هست که دو مسیر برای ادامه داره. یکی برگشت به جاده ناهارخوران و شهر گرگان و دومی مسیر روستای زیارت. وقتی شما مسیر روستا رو انتخاب می کنین، با جاده ای جنگلی و پر پیچ و خم رو به رو میشین. البته وجود کافه ها و رستواران ها در این جاده جنگلی باعث میشه راه 7 کیلومتری کوتاه تر به نطر برسه.

  • ۹۵/۰۸/۰۵
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی