ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

در سواحل نیلگون خلیج فارس و غرب جزیره زیبای کیش یک کشتی بزرگ و عظیم الجثه قرار داره که به این کشتی کشتی یونانی میگن. سال 1345 توی یکی از روزهای گرم تابستون بومیان جزیره در نزدیکی روستای باغو کشتی رو میبینن که به گل نشسته بوده. علتی برای به گل نشستن کشتی وجود نداره و برخی دلیل این اتفاق رو مه بودن هوا در اون زمان و اینکه در سواحل کیش فانوس دریایی نبوده می دونن.

کشتی یونانی - جزیره کیش

کشتی یونانی توسط شرکت ویلیام هامیلتون در سال 1322 شمسی در بندر گلاسکو اسکاتلند و به طول 136 متر و وزن 7/61 تن ساخته شده. این کشتی در 4 مرداد 1354 وقتی که داشته از ایران به یونانمیرفته در این محل به گل میشینه و برای بیرون آوردن کشتی حدود 80 روز تلاش به وسیله اورینوکو، یدک کش هلندی انجام میشه ولی به نتیجه نمیرسه. به دلیل هزینه بالای بیرون کشیدن کشتی و مقرون به صرفه نبودنش بار و خده کشتی تخلیه مشه.

طیق اطلاعاتی که از شرکت بیمه لویدز لندن به دست اومده نشان میده که کشتی به نام فردی به اسم کولااف بوده و این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد. در اول مالکیت کشتی برای “شیپور امپراتور” و بعد از اون برای “ناتورالیست” و از سال 1388 تا یک سال قبل از حادثه ، مالکیت این کشتی در اختیار خطوط کشتیرانی ایران با اسم های  “سیروس فارس” و “همدان” بوده. کشتی یونانی قدمت خاصی نداره و از نظر تاریخی اهمیت زیادی نداره. پایین کشتی در اثر برخورد آب و امواج فرسوده شده و احتمال خراب شدن کشتی وجود داره.

کشتی یونانی - جزیره کیش 1

جذابیت کشتی یونانی دیدن غروب خورشید در ساحل زیبای و نیلگون خلیج فارس هستش که به آرامی خورشید پشت این کشتی غروب می کنه. زمانی که آخرین شعاع های نور خورشید میدرخشه، طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت ابر، باعث بوجود اومدن تابلویی زیبا میشه که کمتر مثل اونو میتونین ببینین.

کشتی یونانی - جزیره کیش 2

پارک ساحلی کشتی یونانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با امکاناتی چون آمفی‌تئاتر، کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، غرفه های فروش تنقلات، ایستگاه های کرایه اسکیت، دوچرخه و فروش محصولات ورزشی دراطرف کشتی یونانی در حال ساختن هستش.

کشتی یونانی - جزیره کیش 3

مسیر دسترسی به کشتی یونانی


  • ۹۵/۱۱/۲۵
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی