ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

آبشار ویسادار از جمله زیباترین آبشار های ایران هستش که شکل متفاوتی نسبت به بقیه ی آبشار های ایران داره و این متفاوت بودن دلیلی شده بر جذابیت این آبشار و جذب بسیاری گردشگران در زمان های مختلف سال.

آبشار ویسادار

این آبشار زیبا با منظره ای متفاوت و شکلی قشنگ که در قسمت پایین به شکل گرد هستش در استان گیلان قرار داره. ویسادار در لغت به معنی سایه ی درخت بید هستش. این آبشار روی رودخونه ی لمیر که در حوالی روستای لمیر هستش قرار داره. همینطور این آبشار در جنگل های پیلمبرا در نزدیکی رضوانشهر قرار داره.

آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار حدود 15 متر ارتفاع داره و به دلیل شکل زیبا و خاص این آبشار هستش که گردشگران بسیاری برای بازدید از این آبشار میان. یک پل فلزی زیبا رو به روی این آبشار ساخته شده که گردشگران روی این پل میرن تا از زاویه ی بالاتر هم این آبشار رو ببینن و از روی پل این آبشار زیبایی خاص دیگه ای داره و از طرفی هم ترس و ابهتی هم داره.

آبشار ویسادار از پایین

آبشار ویسادار

بهترین فصل سال برای بازدید از این آبشار ماه هایی هستن که رطوبت هوا کمتره  مثل شهریور و مهر و فروردین و اردیبهشت ماه.

آبشار ویسادار استان گیلان

در نظر داشته باشین مسیر انتهایی منتهی به این آبشار به صورت عمده خاکی هستش و در زمان های بارندگی این جاده شرایط مناسبی رو برای رفتن به اونجا نداره و برای احتیاط قبل از رفتن به این آبشار شرایط آب و هوایی منطقه رو بررسی کنین تا به مشکل نخورین.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

این آبشار در شهر رضوانشهر قرار داره و از پره سر 16 کیلومتر فاصله داره. خود پره سر از رضوانشهر و هشتپر به ترتیب 17 و 30 کیلومتر فاصله داره و چیزی حدود 100 کیلومتر هم از رشت فاصله داره.

مسیر حرکتی مناسب برای رفتن به آبشار ویسادار:

از به سمت آستارا حرکت کنید و بعد از گذشتن از بندر انزلی و رضوانشهر میرسید به پره سر. بعد از اون به سه راه احمد می رسین و بعدش هم از این سه راه باید به سمت روستای صیقلسرا برید و بعدش هم به روستای اووییار می رسین و بعدش هم به خود آبشار می رسین.

  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی