ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

آبشار پیرغار فارسان از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هستش که از بالای کوه پیرغار سرازیر میشه.

آبشار پیرغار

اسم این آبشار از غاری آهکی گرفته شده و در روستای ده چشمه قرار گرفته و در نهایت آب این آبشار به کشتزار های اطراف این روستا میریزه. وقتی به پایین آبشار پیرغار برسین، از مسیری که مشخصه به راحتی میتونین به بالای این آبشار صعود کنین و خودتون رو به سرچشمه ی این آبشار برسونین.

آبشار پیرغار فارسان

این آبشار در زمستون هم زیبایی بسیاری داره چرا که سرمای هوا باعث بوجود اومدن قندیل هایی میشه که آبشار پیرغار رو تبدیل میکنه به یک جاذبه ی بسیار زیبا در فصل سرما و گردشگران زیادی به این آبشار میرن در فصول سرد سال.

آبشار پیرغار نمای دور

یکی از موضوعات مهمی که این آبشار رو حائز اهمیت کرده، وجود کتیبه های زیادیه که در پایین و اطراف این آبشار قرار داره. کتیبه هایی که مربوط میشن به زمان حمله ی بختیاریان به تهران که در دوره ی مشروطه این اتفاق افتاد. مطالبی که در این سنگ نوشته ها پیدا میشه به فعالیت های مجاهدین برای مبارزه با محمد علی شاه قاجار. این کتیبه ها به دستور سرداران بختیاری حکاکی شده.

آبشار پیرغار کتیبه

در سال هایی که بارندگی زیاد باشه این آبشار تا دو ماه آب داره اما در صورت بارش ضعیف این آبشار به یک ماه بیشتر نمیرسه.

آبشار پیرغار کتیبه ها

مسیر دسترسی به این آبشار آسفالت شدس و به راحتی با ماشین میتونین به این آبشار برسین. خوشبختانه پارکینگی هم در نزدیکی این آبشار احداث شده و همینطور امکان چادر زدن و اطراق کردن وجود داره.

مسیر دسترسی به آبشار پیرغار

این آبشار در 42 کیلومتری شهر کرد که مرکز استان چهارمحال بختیاری هستش و در نزدیکی شهر فارسان و در روستای ده چشمه هستش. بهترین راه برای رسیدن به آبشار پیرغار هم از شهرکرد به سمت فارسان هست و بعدش هم تابلوهای پیرغار رو خواهید دید.

  • ۹۵/۱۱/۲۷
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی