ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

چشمه گل رامیان یا دریاچه گل رامیان از جذاب ترین جاذبه های شمال ایران و استان گلستانه و جایی بکر و بسیار دیدنیه، پس این مطلب رو تا انتها دنبال کنین تا با این جاذبه ی دیدنی کشورمون بیش تر آشنا بشین.

چشمه گل رامیان طبیعت بکر

چشمه گل رامیان همونطور که قبل تر گفتیم از جاذبه های استان گلستانه و در حوالی شهر رامیان و برای اینه که پسوند رامیان رو به دوش میکشه.

چشمه گل رامیان زمستان

دلیل اصلی انتخاب چشمه گل رامیان این بوده که در گذشته بیشتر اهالی منطقه و مردم محلی افراد ترک زبان بودن و گل در زبان ترکی به معنای گودی یا عمیق که محل جمع شدن آب هستش و برای این چشمه گل رامیان رو نامی مناسب برای این چشمه یا دریاچه ی کوچک دونستن. تلفظ درست این کلمه گوءل هستش.

چشمه گل رامیان

این چشمه از نظر مساحت چیزی حدود 90 متر صول داره و عرض این چشمه یا دریاچه چیزی حدود 80 متره. از لحاظ عمق هم در بعضی جاهاش معتقدند که به 80 متر هم میرسه اما عموما” عمقش حدود 34 تا 44 متره. ارتفاع این چشمه از سطح دریا هم 320 متر هستش.

چشمه گل رامیان گلستان

این چشمه محلی مقدسه برای نیایش آب برای افراد محلی بوده و هنوز هم افراد محلی بهش اعتقاد دارن.

چشمه گل رامیان گرگان

اطراف این چشمه منطقه ی بسیار سرسبز و زیباییه و بیشتر درختان این منطقه درختان پهن برگ و بلوط هستند و همینطور چشمه گل رامیان زیستگاهی مناسب موجوداتی از قبیل ماهی سفید و سیاه ماهی هستش که تغذیه ی عمده ی این ماهیان حشرات آبزی و نرم تنان هستن.

چشمه گل رامیان شهر رامیان

آب تامین شده ی این چشمه ازکف زمین میجوشه و به دلیل جلبک ها و عمق زیاد این چشمه، رنگ بسیار زیبای سبز تیره ای به خودش گرفته.

مسیر دسترسی به چشمه گل رامیان

این چشمه حدود 6 کیلومتر از شهر رامیان قرار داره. خود شهر رامیان هم 85 کیلومتر از شهر گرگان فاصله داره. از تهران هم چیزی حدود 513 کیلومتر فاصله داره.

  • ۹۵/۱۱/۱۷
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی