ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

همیشه میگن یه بخشی از زندگی کار و بخش دیگه استراحت و تفریحه. حالا این استراحت، میتون انواع مختلفی داشته باشه و مهم اینه که باعث بشه تا قدری از افکار منفی دور باشیم و زمانی رو با عزیزانمون خوش باشیم. گشت و گذار هم جزء اون قسمت تفریحه که حالا بسته به زمان و هزینه میتونه شهری دور یا نزدیک باشه و یا حتی جایی دیدنی چند تا خیاباون اونطرف تر از شما. امروز میخوایم با هم بریم به عمارت مسعودیه تهران تا زمانی رو برای دور بودن از روزمرگی سپری کنیم.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه ساختمان تاریخی در میدان بهارستان تهرانه که به دستور مسعود میرزا معروف به ظل السلطان، حاکم اصفهان، پسر ناصرالدین شاه در زمینی به مساحت 40000 مترمربع ساخته شد.

20161228_132737

عمارت مسعودیه شامل بخش های مختلفی مانند عمارت دیوان خانه، عمارت سید جوادی، حیاط سید جوادی، عمارت  سفره خانه، عمارت مشیرالدوله، حیاط مشیرالدوله، عمارت حیاط خلوت، حیاط خلوت و … هست.

20161228_132514

در واقع میشه گفت عمارت مسعودیه شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده. مثلا در دوران مشروطه، از اونجایی که این عمارت به میدون بهارستان نزدیک بوده و به دلیل مخالفت مسعود میرزا با برادرش، مظفرالدین شاه، یکی از پایگاه های مشروطه خواهان و مخالفان محمد علی شاه بوده.

عمارت مسعودیه میدان بهارستان

همچنین عمارت مسعودیه پایه گذار موزه ها و مکان های فرهنگی مختلفی بوده. مثلا اولین موزه ملی و کتابخانه در گوشه ای از این عمارت بنا شده بوده. همچنین در سالهای 1342 – 13433 از این ساختمان به عنوان دانشکده افسری استفاده شده. در سال 1345 که وزارت آموزش و پرورش از وزارت فرهنگ و هنر جدا شد، اولین وزارتخونه آموزش و پرورش در این عمارت بر پا شد.

حیاط خلوت عمارت مسعودیه

تا پایان سال 1395 این عمارت در دست بازسازی هست و چنانچه شما برای دیدن این عمارت برین، از داخل ساختمون ها نمیتونین دیدن کنین. اما این مکان علاوه بر معماری و گچ بری های زیبا، کافی شاپ اون میتونه مکانی برای قرار های دوستانه باشه. ما دیدن این عمارت زیبا رو به شما پیشنهاد می کنیم.

گچ بری عمارت مسعودیه

مسیر دسترسی به عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه در میدون بهارستان تهران، خیابون اکباتان، تقاطع خیابون ملت قرار داره.


  • ۹۵/۱۰/۲۱
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی