ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

در نزدیکی شهر ارومیه در منطقه سرسبز ترگور یکی از جاذبه های طبیعی زیبای گردشگری استان آذربایجان غربی که به دریاچه مارمیشو معروفه قرار داره. این دریاچه توی کوههای مرزی بین ایران و ترکیه هستش که منظره بسیار زیبا داره که یک مکان آرامش بخش برای استراحت نیز می باشه.

دریاچه مارمیشو 1

به دریاچه مارمیشو رودخونه نازلوچای میریزه ولی دلیل درست شدن این دریاچه زلزله و ریختن کوه و درست شدن یک سد طبیعی جلوی این رودخونه بوده که باعث درست شدن این دریاچه شده. قبلا در این منطقه مسیحیان زندگی می کردن که نام این دریاچه به اسم بنیامین ماشیمون شده که به سال 1200 هجری شمسی بر می گرده نام گذاری شده.

دریاچه مارمیشو 2

دریاچه مامیشو منطقه ای سبزی رو دور خودش درست کرده که از گونه های گیاهی موجود درش میشه به درخت های بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز،صنوبر و انواع درخچه ها اشاره کرد که حدودا 60 درصد این درختان بلوط اند. گیاه هایی مانند ریواس،کنگر ،خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین‌بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن و انواع سبزی های کوهی نیز توی این منطقه پیدا میشه.

دریاچه مارمیشو 5

از نظر گونه های حیوانی نیز حیواناتی مثل انواع کبک،خرگوش،گراز،خرس،وحتی گرگ قرار داره که امروزه با شکار بیرویه و غیر قانونی در این منطقه باعث از بین رفتن برخی از این گونه ها شده.

دریاچه مارمیشو 3

روستاهای ارزین ،پسان ،کورتکویل،بانی،صوربان وبصدیق و بیگوز از جمله روستاهای اطراف دریاچه اند که اهالی کرد زبان و بسیار صمیمی و خون گرم دارن. در مسیر دریاچه همچنین با محل های پرورش زنبور روبرو میشین که عموما عسل هایی بسیار خوش طعم دارن. این دریاچه به دلیل امکان ماهیگیری پیشنهاد میشه که در فصل تابستون و بهار برای تفریح و گردشگری انتخاب بشه.

دریاچه مارمیشو 4

مسیر دسترسی به دریاچه مارمیشو

مسیر این دریاچه رو از ارومیه به شما میگیم. از فلکه مدرس به جاده انهر رفته و روستاهای کلهر،طالین و موانا رو رد می کنین. بعد از گل روستای دوبره عبور می کنین و خلاف جهت آب میرین. از روستای گسان و مانی که رد شین به دریاچه مارمیشو می رسین.

  • ۹۵/۱۰/۰۶
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی