ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

روستای شهرستانک از جمله مکان هایی هستش که در حوالی پایتخت قرار گرفته و بسیار بکر و قشنگه و از طبیعتی فوق العاده برخورداره و میشه گفت از جمله نقاطیه که پاییزش زیباتره از زمستونش.

روستای شهرستانک گچسر

این روستا در استان البرز و در جاده ی زیبای چالوس قرار گرفته. اول از همه باید بگم که روستای شهرستانک جاییه برای انواع مختلف گردشگران از جمله طبیعت گردان یا همون اهالی اکو توریسم، گردشگران تفریحی، گردشگران تاریخی، گردشگران ورزشی و گردشگران فرهنگی. این به این معنیه که اینجا شما هم طبیعتی زیبا خواهید دید و هم مناسبه برای کوهنوردان، هم با مردم و آدابشون آشنا میشین و هم این که دارای بنای تاریخی جالبیه.

1

اول از همه بدونین این روستا انقدر زیبا هست که ناصرالدین شاه نتونسته ازش به سادگی بگذره و برای همین هم یک قصر رو بنا کرده توی این روستا که از جمله کاخ های ییلاقیش به حساب میاد. این قصر از نظر زمانی تقریبا” میشه برای 120 سال قبل. به این قصر کاخ ناصری هم میگن. این کاخ در فهرست میراث ملی ثبت شده و یه چیزه جالبه دیگه ای هم که داره مربوط به یک سنگه که میگن روزی زمانی که ناصر الدین شاه در حال استراحت بوده ناگهان این سنگ خود به خود حرکت میکنه و به سمت ناصرالدین شاه حرکت می کنه و بعد از مسافتی متوقف میشه و ناصرالدین شاه دستور میده که روی سنگ رو حکاکی کنن که در حال حاضر نوشته ها زیاد قابل خوندن نیستن.

روستای شهرستانک پاییز

روستای شهرستانک از لحاظ پوشش گیاهی به دلیل تنوعی که داره، توی پاییز شما رو شگفت زده می کنه به خاطر دیدن رنگ های متنوع و زیبایی که شما شاهد خواهید بود. این روستا دارای درختان گردو و گیلاس زیادی هستش.

4

چشمه ای در این روستا قرارا داره که اسمش هست گلهگیله یا کله گیله که از کاخ ناصری تا این چشمه چیزی حدود 30 دقیقه مسیر پیاده روی داره. یادتون باشه هوای این منطقه خنکه و برای احتاط لباس گرم همراهتون باشه و غذا هم همراهتون باشه چون رستورانی توی این روستا و جود نداره. این روستا رو از سمت توچال هم میشه رفت که مسیر زیادیه اما زیباست و جذاب برای علاقمندان به کوهنوردی.

روستای شهرستانک رنگارنگ

مسیر دسترسی به روستای شهرستانک

این روستا از تهران حدود 90 کیلومتر فاصله داره و از زمانی که توی جاده چالوس افتادین باید 44 کیلومتر حرکت کنین و بهد از آسارا و نرسیده به گچسر تابلوی روستای شهرستانک رو خواهید دید.

  • ۹۵/۰۹/۲۹
  • احسان مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی